Tuesday 28 February 2012

pengalaman yang paling best...

em,,, hari ini saya nak cerita pengalaman saya pergi bercuti dengan kawan-kawan saya serta pakwe-pakwe dorang...
hari sabtu & ahad minggu lepas,, kitaorang pergi bercuti dekat PENGKALAN BALAK...
best la juga... kitaorang menginap dekat chalet... nama chalet tu " RESTU RESORT "...


aktiviti yang kitaorang lakukan,, banyak la juga...
hari pertama tu,, kitaorang check in dulu... tidur bilik lain-lain ok.. lelaki bilik & perempuan pun bilik lain tapi bersebelahan je lah bilik kitaorang... lepas tu,, kitaorang pergi bandar melaka lak..
pergi jalan-jalan kat DATARAN PAHLAWAN... tapi saya & kawan-kawan lain,, keluar asing-asing group... yang pasangan couple,, jalan lah dengan couple dorang & yang single-single macam saya nie,, jalan lah dengan yang single-single je...


ok,, group yang single-single tu adalah saya, fida & mimi... kitaorang jalan lah kat DATARAN PAHLAWAN tu & bukan itu saja,, kitaorang siap bershopping lagi tau... hehhehehe... 
lepas dah pusing-pusing & bershopping kat situ,, kitaorang pergi JONKER WALK... best gila kat situ.. 2 first time pergi walaupun dah duk kat melaka 2 tahun..hehehehe


hah,,, terlupa pula nak cerita pengalaman yang paling best & tak mungkin saya lupakan.. pengalaman itu adalah,, first time makan kat TUTTI FRUTTI... sedap gila aiskrim tu... eeerrmm,, asyik teringat-ingat je aiskrim tu.... lepas dah habis jalan2 kat bandar,,kitaorang balik chalet semula.. kitaorang bakar AYAM BBQ lak... pas tu dah habis makan semua,, kitaoreang pun masuk tidur dalam kul 3 pagi... dan keesokan nya iaitu ari ahad... saya dan dak2 perempuan bangun dalam kul 8 pagi untuk pergi jalan2 kat PANTAI... heheheheehhe... benda yang paling saya suka buat...
saya siap buat tarian POCO-POCO dengan kawan saya yang bernama hanna.. dengan muka tak malu nya kitaorang menari je.. heheehehe... siap ada group lelaki tu tepuk tangan kat saya & hanna masa kitaorang dah habis menari... hahahahaha... lepas dah habis bersiar2 di PANTAI,, kitaorang pun balik bilik untuk bersiap2 nak check out lak... lepas dah check out tu,, kitaorang pergi JUSCO baru kat melaka central... pergi tengok wayang lak...


saya,, fida & mimi pergi tengok wayang cerita ADNAN SEMPIT 2... best gila cerita tu,, saya gelak sampai tak ingat dunia...hehehehehe...berbaloi la juga tengok cerita tu... yang cuople2 lak,, tengok cerita GHOST RIDER... apa-apa pun... saya best sangat-sangat sebab dapat merasa macam pergi bercuti & berkonvoi... tercapai juga hajat yang saya nak selama nie... dapat tengok pantai adalah pengalaman yang saya akan ingat2 sampai bila2... itulah impian saya,, bercuti beramai-ramai..
okey,, sampai disini sahaja yang saya nak kongsikan... 
SMILE ALWAYS...

No comments: